Daar gaan we! - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van shanineopreis - WaarBenJij.nu Daar gaan we! - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van shanineopreis - WaarBenJij.nu

Daar gaan we!

Door: Shanine Morren

Blijf op de hoogte en volg

21 Juni 2018 | Australië, Arrawarra

Hallo iedereen! We zijn weer ruim een maand verder na de vorige update dus hier ben ik weer. Het was erg rustig afgelopen maand want we zitten hier natuurlijk in het laagseizoen maar toch heb ik nog wat leuke dingen meegemaakt. Zo ben ik verhuisd van de bus naar een container omgebouwd tot slaapkamer. Het klinkt weer heftig, slapen in een container, maar het was heel goed te doen en het leek op een gewone slaapkamer. Ik sliep hier ook met dezelfde mensen als in de bus dus dat was weer gezellig! Omdat afgelopen week mijn laatste week was, wilde ik nog wat leuks doen met de 2 meiden van werk omdat ik elke dag met hun was en ik ze toch wel erg ga missen. Daarom zijn we afgelopen vrijdag gezellig wezen uit eten en bowlen. Ik heb echt een super leuke avond gehad! Het eten was verrukkelijk: een burger van 3 lagen. Het bowlen ging super: 1e geworden. Maar het belangrijkste van alles: heerlijk gelachen! En dan over vandaag… Vandaag is de dag aangebroken die zo ver weg leek te zijn: de afronding van mijn stage en de eerste dag van mijn reis langs de oostkust van Australië. Ik heb de afgelopen 2 nachten in een cabin met zee uitzicht mogen slapen dus ik heb goed uit kunnen rusten. Lekker in een tweepersoons bed geslapen en ’s ochtends in het zonnetje me yoghurt gegeten met uitzicht op de zee. En echt, wat is het heerlijk om na 4,5 maanden weer in je eentje te kunnen slapen! Gisteren een gezellige dag en avond gehad met de vrienden die ik hier heb gemaakt en vanochtend was het dan echt tijd om mijn koffers in te pakken. Pff wat zijn ze zwaar, volgende keer toch maar wat minder meenemen… Nog even het laatste rondje gelopen en foto’s gemaakt om deze geweldige herinnering vast te leggen op camera. Om 10.00 was het echt zo ver: afscheid nemen van iedereen die mijn avontuur tot nu toe geweldig heeft gemaakt en van mijn ‘thuis’. Ze zeggen dat je er aan went om afscheid te nemen, maar ik ben er nog steeds niet aan gewent. Het is raar om deze plek, waar ik de afgelopen 4,5 maanden zo veel heb meegemaakt en zo veel heb opgebouwd, achter te laten met in je achterhoofd dat je hier waarschijnlijk nooit meer terug komt en dat de kans klein is dat je sommige goede vrienden weer zal zien. Maar zeg nooit nooit! Tijd om naar het station gebracht te worden. Daar afscheid genomen van me Australische beste vriendin en collega Jess en wachten op de trein die mij naar Sydney gaat brengen. Maar Nederland is niet het enige land waar de treinen last hebben van vertragingen. Ook hier in Australië vinden ze het lastig. Om 11.15 was de trein daar en is mijn reis echt begonnen! Het is een treinreis van 9 uur maar ik heb genoeg bij me om dit te overleven. En ook hier ontdekte ik weer dat Nederland een modern land is. Oke, de oude trein met groene inrichting in Nederland kan hier dan weer niet tegenop maar verder is het een ouderwetse trein met blauwe gordijntjes en ouderwetse bekleding. Verder goed te doen! Ik had mijn ticket online geboekt en dan wordt er een stoel voor je gereserveerd. Natuurlijk zat Shanine op de verkeerde plek maar met het excuus dat ik een buitenlander ben, wees deze aardige conducteur mij naar mijn juiste plek. Beetje naar buiten kijken en kangoeroes spotten, muziek luisteren, serie kijken, slapen en snoepen. Ik red me wel! Rond 20.00 (12.00 NL tijd) kom ik in Sydney aan en ga ik op zoektocht naar mijn hostel. Hier verblijf ik 4 nachten en 25 juni vlieg ik naar Brisbane. Vanaf daar ga ik naar het noorden reizen en eenmaal in het noorden aangekomen, vlieg ik weer naar Brisbane om vanaf daar naar Nederland te vliegen. Maaaar daar gaan we nu nog even niet aan denken! Oh ja, ondertussen begin ik meer aan de ‘kou’ te wennen. Overdag is het nog steeds heerlijk gelukkig. In het zuiden van Australië, Sydney dus, is het weer een stukje kouder dus ik ben benieuwd hoeveel lagen kleding ik nodig heb. Gelukkig vertrek ik daarna naar het noorden want hoe noordelijker, hoe warmer! En na een lekker kleurtje opgebouwd te hebben, wil ik niet wit thuis komen natuurlijk. Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Arrawarra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2018

Daar gaan we!

14 Mei 2018

Over de helft

12 April 2018

Bijna op de helft!

07 Maart 2018

Een maandje verder!

15 Februari 2018

Een ruime week verder

Actief sinds 07 Feb. 2018
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 4278

Voorgaande reizen:

07 Februari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: