Het begin van een nieuw avontuur - Reisverslag uit Brisbane, Australië van shanineopreis - WaarBenJij.nu Het begin van een nieuw avontuur - Reisverslag uit Brisbane, Australië van shanineopreis - WaarBenJij.nu

Het begin van een nieuw avontuur

Door: Shanine Morren

07 Februari 2018 | Australië, Brisbane

Daar ben ik dan met een nieuw avontuur! Dinsdag begon de dag vroeg: om 05:00 ging de wekker om langzaam en niet te gehaast wakker te worden en de laatste dingen te checken. Check, check, dubbel check en op naar Schiphol! Samen met mijn ouders naar het station waar om 06:06 de trein zou vertrekken maar NS is NS niet zonder vertraging... Uiteindelijk rond half 8 op Schiphol aangekomen waar Timon en Ashmay ook klaar stonden voor de leuke maar lange reis: ruim 22 uur vliegen. We vervolgden onze weg naar de vertrekhal om afscheid te nemen en de koffers te droppen. Eenmaal daar aangekomen, zie ik opeens 3 bekende gezichten: Wilco, Evelien en Daisy stonden daar om mij uit te zwaaien! Super leuk en echt een verrassing. Rond 8 uur was het dan toch echt tijd voor de laatste knuffels en om de koffers te droppen. 23 kg toegstaan en deze kilo's ook optimaal benut! Daar ging mijn koffer met precies 23 kg richting het vliegtuig. Op naar de douane. Oke, nog 1 keer zwaaien dan... Tot over een half jaar! Gelukkig ging alles vlot bij de douane en mochten we het land verlaten. Nog even gezeten en wat gegeten en toen door naar de gate. We konden gelijk achter in de rij aansluiten en het vliegtuig in. De eerste vlucht van 6 uur zou van start gaan alleen door de enorme kou in het kikkerlandje (wat ik echt niet ga missen) moest het vliegtuig nog gede-iced worden. Dit zorgde voor een half uur vertraging maar dit half uur is weer ingehaald. Tijdens de vlucht een filmpje gekeken, muziek geluisterd, tijdschriftje gelezen en, niet geheel onbelangrijk, gegeten. De maaltijden van de KLM smaakte me wel! Een voorgebakken broodje, een pasta, een stukje pizza, chocolademouse en het lekkerste van allemaal: een reepje overheerlijk oude Nederlandse Beemster kaas! Voordat we het door hadden, waren we in Abu Dhabi waar we anderhalf uur de tijd hadden om over te stappen. Dit was in eerste instantie spannend omdat het niet heel lang is maar alles ging soepel dus we waren ruim op tijd voor de volgende vlucht. Nog zo'n 13 uur te gaan... Behalve de turbulentie was dit ook een prima vlucht! Lekker gegeten, filmpje kijken, muziek luisteren en gelukkig geslapen. Hierdoor ging de tijd snel en rond kwart voor 9 geland in Australië. Ook toen kwam een spannend moment want iedereen kent wel Border Security Australia. Maaaar niks aan de hand hoor, we mochten het land betreden zonder boe of bah te zeggen! Gelukkig zijn de koffers mee gegaan met het vliegtuig en hadden we deze snel weer tot onze beschikking. Nu bedenken hoe we naar ons hotel gaan voor een overnachting en om nog even tot rust te komen. Met de trein dan maar. Na 20 minuten treinen, aangekomen in het centrum van Brisbane waar we nog een stukje moesten lopen naar ons hotel. Prima kamer en lekker kunnen douchen want wat voel je je vies na zo'n lange vlucht. Even bij de Mac wezen eten en nu eindelijk in me bedje belandt. Het is hier nu 00:20 dus tijd om te gaan slapen want morgen gaat de wekker weer om half 9. Eerst rustig ontbijten en dan met de bus de rest van de reis vervolgen. En oh ja, wat is het warm hier (nu 20 graden)!

• 07 Februari 2018 - 15:29

Suzanne:

Leuk om je zo te volgen!

• 07 Februari 2018 - 15:40

Gerda & Kees:

Veilig aangekomen, wat fijn dat we op deze manier je avonturen mee kunnen/mogen beleven, geniet ervan Meis xxx

• 07 Februari 2018 - 17:39

André En Simone:

Veilig "down under" , nu al jaloers en vooral op de temperatuur

• 07 Februari 2018 - 23:01

Lisette:

Fijn dat de reis goed verlopen is! Nu nog de laatste (reis)loodjes en dan kan het surfavontuur gaan beginnen. Zet ‘m op!

• 09 Februari 2018 - 00:42

Paula:

Leuk Shanine! Heel veel plezier daar en ik ga je volgen