Een ruime week verder - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van shanineopreis - WaarBenJij.nu Een ruime week verder - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van shanineopreis - WaarBenJij.nu

Een ruime week verder

Door: Shanine Morren

15 Februari 2018 | Australië, Arrawarra

Hello! We zijn weer ruim een week verder en overrompeld door indrukken. Afgelopen donderdag zijn we eerst met de bus naar Byron Bay gegaan. Dit was een busreis van zo'n 3 uur. Vervolgens moesten we daar 4 uur wachten op de bus naar Woolgoolga waar we vervolgens werden opgehaald door SpotX Surf waar mijn stage plaatsvindt. Gelukkig konden we onze koffer bij Ashmay's bedrijf Mojosurf neerzetten zodat we daar niet mee hoefden te slepen. In deze 4 uur hebben we het stadje verkend, geluncht en rondjes gelopen. Eindelijk was het moment daar, de laatste loodjes van onze reis. Na nog eens 3 uur in de bus zitten en 20 minuten in de auto waren we 's avonds laat dan echt op onze bestemming! Eerst een rondleiding gekregen en vervolgens lekker gaan slapen, in een bus. Een bus? Ja, ik slaap in een bus met 6 anderen. Als iemand zich omdraait of in de bus loopt, gaat iedereen heen weer. Maar het is goed te doen! Het slaapt prima en dat is het belangrijkst. Eenmaal wakker geworden, om half 6 's ochtends, een beetje rond gekeken op het surfcamp en daarna lekker ontbeten met pannenkoekjes en wentelteefjes. Het is hier eigenlijk net een camping aan het strand, daar kan je het mee vergelijken. Ook hebben we huisdieren tijdens het eten: 2 leguanen. Eerste even schrikken maar eigenlijk zijn het gewoon grappige beesten. Om 10 uur was het tijd voor onze eerste surfles! Wat was het gaaf maar zwaar. Spierpijn: check! Maar ik kon wel blijven staan dus het was het waard. 's Middags snel lunchen met lekkere zelfbelegde wraps en tosti's en daarna nog een surfles. Aan het eind van de dag weinig energie meer over dus dat betekend heerlijk slapen want de volgende dag stond er weer een surfles op het programma! Oefening baart kunst zeggen ze en dat klopt want het gaat steeds beter. Zaterdagmiddag, na het surfen, was het tijd om kangaroes te spotten en dat is gelukt. Wat zijn het leuke en schattige beesten (als ze je niks doen) en ik heb ze zelfs kunnen aaien! Dat kan ook weer van de bucketlist af ✅. Zondag was mijn laatste vrije dag want maandag was het tijd om te beginnen met werken. Chill modus aan en lekker op het strand gelegen. En toen was het zo ver! 5 dagen in de week, 8 uur per dag werken in de office. Mensen in- en uitchecken en de sales en administratie doen. Over een poosje staan er weer andere werkzaamheden voor me op hey programma! De eerste dag was vooral enorm veel uitleg en informatie maar het leek en klonk allemaal erg leuk! Leuke meiden om mee te werken en een erg flexibele en aardige 'baas'. Dag 2 en 3 waren veel oefenen en proberen maar ook weer erg leuk. Je merkt dat je steeds meer kan, begint te onthouden en begint te snappen. 's Avonds met een grote groep van de crew naar de bioscoop geweest, super gezellig! Het zijn allemaal leuke en aardige mensen en je wordt steeds hechter met elkaar. Vandaag een vrije dag gehad en lekker op het strand gelegen, boodschappen gedaan en pannenkoeken gebakken. Ik denk dat ik dit wel vol ga houden de komende maanden! En oh ja, nog steeds erg warm hier met overdag rond de 30 graden. Groetjes!

• 15 Februari 2018 - 10:04

Lisette:

Wat een fijne update! Klinkt alsof je er een geweldige tijd gaat hebben, helemaal in combinatie met al dat lekkere eten ;) Goed om te horen dat je collega's zo vriendelijk zijn en jullie samen leuke dingen ondernemen. Zet 'm op je eerste werkweken en veel plezier!

• 23 Februari 2018 - 23:02

Tantetje:

Hey Shanine! Wat leuk dat je dit geschreven hebt en fijn dat je het naar je zin hebt!
    Wat een trip he! Het is er prachtig daar en er hopen dat je de komende maanden goed doorkomt
    Leuke collega's en gevarieerd werk
    Wij zijn supertrots op je hoor!
    Heel veel succes en veel plezier
    Lieve groetjes van ons allemaal