Bijna op de helft! - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van shanineopreis - WaarBenJij.nu Bijna op de helft! - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van shanineopreis - WaarBenJij.nu

Bijna op de helft!

Door: Shanine Morren

Blijf op de hoogte en volg

12 April 2018 | Australië, Arrawarra

Daar zijn we weer! En je leest het goed: ik ben bijna op de helft van mijn avontuur. Wat gaat de tijd snel! Ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin en vermaak me uitstekend in het zonnige Australië. Ondertussen weer wat leuke dingen meegemaakt. Ik heb voor het eerst gelift en ik denk ook dat het niet veel vaker zal gebeuren want wat een apart iets is dat. Met een vriendin een dagje er op uit en terug eigen vervoer moeten zoeken. De enige oplossing daarvoor is dus liften. Ik voelde me net een schooier. Het begon allemaal heel soepeltjes; een jongeman kon ons een stukje verder brengen maar moest vervolgens ergens anders heen dus vanaf daar nogmaals liften. Ook dat ging verrassend goed. Een aardige meneer zag ons struggelen met onze volle tassen en bood ons een lift aan naar de dichtsbijzijnde hoofdweg. Vanaf daar begon het. Eerst even een drankje doen in de pub en daarna weer verder proberen te liften naar onze eindbestemming. Het werd al laat: half 9 's avonds. Daar stonden we dan met onze duim omhoog langs de weg en niemand die voor ons stopte. Het werd later en donkerder en de moed begon ons in de schoenen te zakken. We dachten dat we nooit meer thuis zouden komen. Na ongeveer een half uur stopte er iemand voor ons. In plaats van een normale auto was het een gave Amerikaanse truck. Dat is nog eens stoer om in mee te mogen rijden! Gezellig gekletst met deze aardige man en eindelijk thuis aangekomen. Wel terugkijkend op een hele leuke dag!
Een ander hoogtepuntje van mijn reis was zo'n 2 weken terug. Mijn beste vriendinnetje van hier is een maand geleden verder gaan reizen en 2 weken terug kwam ze als verrassing terug! Helemaal happy. Gelukkig had ik 2 dagen vrij en zijn we met een huurauto naar Byron Bay gereden. Daar hebben we een hostel geboekt, met een zwembad en een bar. Het voelde net als een kleine vakantie. Daar lekker gerelaxed en 's avonds van de zonsondergang genoten op het strand. 's Avonds voor het eerst in Australië wezen stappen. Het was heel anders dan in Nederland maar dat hield de gezelligheid niet tegen! Na een nachtje in een lekker bed geslapen te hebben, zijn we de volgende dag naar een wildlife sanctuary geweest waar ze 'wilde' beesten opvangen die hulp nodig hebben. Gezellig met kangaroes geknuffeld, voor het eerst in mijn leven echte koala's gezien en nog meer tropische dieren die in Nederland niet te vinden zijn dus dat was super leuk om mee te maken!
Verder ben ik natuurlijk ook nog steeds druk met werken en ook dat gaat nog steeds goed! Gisteren heb ik apple cider van mijn baas gekregen voor mijn harde werk. Zal hij weten dat ik wel van een drankje houd? Haha, maar super lief en fijn dat mijn werk gewaardeerd wordt!
Vanavond gaan we met een groep lasergamen dus helemaal leuk! Volgende week staat er uit eten en naar de pub op het programma. Een goed vooruitzicht en heerlijk om leuke dingen te doen en er op uit te gaan.
Dit was het weer voor nu! Ik zal jullie over een poosje weer op de hoogte houden van mijn volgende avonturen. En oh ja, ik ben vergeten over het weer te vertellen. Overdag is het nog steeds heerlijk weer en tegen de 30 graden aan. 's Avonds begint het wel frisser te worden en vannacht had ik het voor het eerst koud in mijn bedje. Jullie geloven er waarschijnlijk niks van als ik het over koud hebben heb met 20 graden, maar het is toch echt zo! Groetjes!

  • 25 April 2018 - 00:13

    Maurits En Annemieke:

    Hai Shanine, leuk om je reisverslagen te lezen! Zo te lezen heb je het prima naar je zin . Het is vast goed vol te houden in zo"n prachtig land. Veel succes in de komende tijd, geniet ervan want voordat je het weet ben je weer terug in het altijd gezellige (maar koude) Nijkerk. Groetjes Annemieke van Zoeren

  • 03 Mei 2018 - 21:22

    Gerda:

    Heee meisje wat ziet het er all geweldig uit, wat zal je genieten,,heerlijk om mee te lezen, dikke knuffel uit Nijkerk, van Kees & mij

  • 21 Juni 2018 - 10:37

    Paula:

    Hi Nien!

    Wat leuk om je verhalen te lezen. Hoor ze graag als je weer in NL bent. It's been too long! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Arrawarra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2018

Daar gaan we!

14 Mei 2018

Over de helft

12 April 2018

Bijna op de helft!

07 Maart 2018

Een maandje verder!

15 Februari 2018

Een ruime week verder

Actief sinds 07 Feb. 2018
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 4288

Voorgaande reizen:

07 Februari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: