Over de helft - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van shanineopreis - WaarBenJij.nu Over de helft - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van shanineopreis - WaarBenJij.nu

Over de helft

Door: Shanine Morren

Blijf op de hoogte en volg

14 Mei 2018 | Australië, Arrawarra

Hey hallo! Ja ja, ik ben alweer over de helft. Een half jaar klinkt enorm lang maar het is voorbij voordat je het weet. En natuurlijk heb ik weer wat dingetjes meegemaakt want ik zit hier niet stil. Zo heb ik voor het eerst aan de linkerkant van de weg gereden, en niet omdat ik aan het spookrijden was! In het begin dacht ik 'hoe ga ik dit doen?'. Ik was al lang blij dat het een automaat was! Ik denk dat schakelen het moeilijkste is wanneer je stuur aan de rechterkant van de auto zit in plaats van aan de linkerkant. Maar ik stapte vol zelfvertrouwen in de auto en drukte het gaspedaal in. Het voelde alsof ik nooit anders gedaan heb, alsof ik altijd aan de linkerkant van de weg heb gereden. Het ging uitstekend! En dat betekent ook dat ik vanaf nu vaker op pad kan en lekker kan gaan winkelen bijvoorbeeld, want soms moet je jezelf gewoon even verwennen. Dat heb ik daarom ook direct gedaan, verrassend! Een erg leuk overdekt winkelcentrum met erg veel leuke en goedkope kleding. Ik moet mezelf in bedwang houden want ik mag natuurlijk maar 23 kg mee naar huis nemen... En dan wat minder leuks: mijn vriendin heeft 3 weken geleden haar bovenbeen gebroken tijdens het surfen. Een gevaarlijke sport dus! Ik ben samen met haar naar het ziekenhuis gegaan, dus ook dit heb ik van de binnenkant mogen bekijken in Australië (helaas niet voor een leuke reden, maar dat hebben ziekenhuizen over het algemeen nooit). Ik kan wel zeggen dat we in Nederland van luxe mogen spreken, ook al zag dit ziekenhuis er verder ook keurig uit maar in Nederland is de inrichting toch allemaal net wat moderner. Oh ja, verder waar ik gebleven was: ze mag 8 weken niks doen en het duurt 3 maanden voordat haar been weer de oude is. Wat een pech, dit gun je natuurlijk niemand maar ik ben blij dat ik het niet ben! Behalve een klein verkoudheidje te hebben gehad, ben ik gezond en wel. Wat heb ik verder nog gedaan? 27 april was het Koningsdag en dat is natuurlijk typisch Nederlands. Omdat er aardig wat Nederlanders zijn op het moment, bedachten wij (de Nederlanders die hier werken) dat we daar wat mee moesten doen. Wat is nou typisch Nederlands? Bitterballen!!! En ja hoor, daar gingen we dan: op naar de supermarkt. Sommige ingrediënten hadden ze natuurlijk niet, dus daar maar wat vervangends voor bedacht. 's Ochtends vroeg beginnen met het voorbereiden van de bitterballen en 's middags afgemaakt. 's Avonds de bitterballen in het frituur gedaan en wat waren ze lekker! Ik kan zeggen dat ze goed gelukt waren. Ik krijg alweer honger als ik er aan denk. Snel door naar het volgende dus! Omdat ik nog maar een maandje stage hoef te lopen en ik voorlopig nog niet naar huis ga, moet ik wat met me vrije tijd doen. Daarom ben ik een reis gaan plannen en heb ik deze eergisteren geboekt, wat heb ik er zin in! Ik kijk er nu al naar uit en ik kan niet wachten tot het moment daar is. Even een korte samenvatting van wat er op de planning staat voor de lezers:
Sydney - Brisbane - Surfers Paradise - Noosa - Fraser Island - Agnes Water - Airlie Beach - Skydive - Whitsundays - Magnetic Island - Cairns - Cape Tribulation - Lagoon
Klinkt dat niet geweldig!? Ik weet ook zeker dat het geweldig gaat worden! Wat een heerlijk vooruitzicht. Nu nog druk met het zoeken naar hostels en vliegtickets en dan kan het beginnen! Maar natuurlijk eerst nog even mijn stage goed afronden. Nu een update over het weer. Wat zijn de temperaturen veranderd vergeleken met in het begin dat ik hier was. Overdag is het nog heerlijk met 26 graden! Maar 's avonds koelt het echt enorm af en is het gewoon niet leuk meer om buiten te zitten. Ik durf het bijna niet te zeggen maar met 20 graden heb ik het al koud. Zo apart, ik hoop dat ik de zomer van Nederland ga overleven haha. 3 Nachten geleden was het helemaal erg. Toen was het niet koud met 20 graden maar bevriezen met 7 graden in de nacht. Ja, je leest het goed: 7 graden!!! Daar lag ik dan met mijn sokken aan in bed in Australië. Wie had dat gedacht. Maar het is hier natuurlijk ook winter op het moment en ik teken voor zo'n winter als dit in Nederland. Gelukkig was het maar voor een nachtje want de andere nachten zijn zo rond de 13-15 graden en overdag kan ik nog heerlijk bruin worden dus goed te doen allemaal! I'm living the dream. Groetjes!

  • 15 Mei 2018 - 07:40

    Aalt Koopman:

    Hoi Shanine

    Leuk verslag en mooi dat je het nog steeds naar je zin hebt.
    Leuk vooruitzicht ook met de geplande reis
    Ik wens je een hele gave vakantie tijdens je "vakantie"

    Groetjes,
    Aalt

  • 19 Juni 2018 - 23:12

    Maurits En Annemieke:

    Lieve Shanine, nog net op tijd kan ik reageren voordat je aan je reis begint. Leuk verslag weer! We willen je in ieder geval een hele fijne reis toewensen. Koop nu eerst maar een goed fototoestel ipv kleding zodat je alle mooie momenten vast kunt leggen. { dan kunnen we na die tijd nog een beetje meegenieten} Doe voorzichtig maar bovenal : Geniet ervan !! Groetjes vanuit Nijkerk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Arrawarra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2018

Daar gaan we!

14 Mei 2018

Over de helft

12 April 2018

Bijna op de helft!

07 Maart 2018

Een maandje verder!

15 Februari 2018

Een ruime week verder

Actief sinds 07 Feb. 2018
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 4287

Voorgaande reizen:

07 Februari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: